Trening w podróży – nie rezygnuj!

Wraz z weekendem majowym rozpoczyna się okres wyjazdów na krótsze bądź dłuższe urlopy. Podczas każdej podróży zmienia się nasz standardowy rozkład dnia, przez co trudniej jest zorganizować czas na codzienny trening. Pamiętaj, że ani wyjazd służbowy, ani nawet urlop nie są wymówką, żeby rezygnować z codziennej dawki aktywności fizycznej. Nie każdy hotel jest jednak wyposażony w siłownię, salę do fitnessu czy basen, więc w tej sytuacji do dyspozycji mamy jedynie własny pokój i pomysłowość. Nie znaczy to jednak, że musimy zrezygnować z treningu. Ćwiczenia w podróży nadają treningowi nową formę, co pozytywnie wpływa na jego jakość, ze względu na uniknięcie rutyny. Trening w nowej wersji może stać się znacznie bardziej atrakcyjny niż ten, który wykonujemy stale, a przy tym z pewnością pobudzi naszą kreatywność.

 

Trening w podróży – jak się przygotować?

Pakując się i przygotowując do podróży, należy uwzględnić, że będziemy mieli zamiar kontynuować trening. Warto zabrać ze sobą wygodny strój sportowy, który nie zajmie przecież w bagażu wiele miejsca. Jeśli podróżujemy samochodem, można wrzucić do bagażnika matę do ćwiczeń. Nie warto zabierać ze sobą ciężkiego sprzętu, ale zawsze można spakować skakankę i wykorzystać ją do ćwiczeń cardio. A jeżeli lubisz spędzać czas aktywnie, to z pewnością pomoże w tym odpowiedni sprzęt do nordic walkingu. Pamiętaj, że spakowanie stroju do ćwiczeń skutecznie wpłynie na twoją motywację do wykonywania treningu w podróży.

 

Ćwiczenia w podróży dla kierowcy

Wielogodzinna podróż może być męcząca nie tylko dla kierowcy, ale i dla pasażerów. Statyczne siedzenie w fotelu samochodu sprawia, że czasami trudno jest z niego wysiąść. Dlatego warto zadbać o kondycję fizyczną podczas jazdy, robiąc przerwy, a także wykonując ćwiczenia. Odciążą one kręgosłup, dzięki czemu unikniesz nieprzyjemnego bólu pleców. W czasie drogi na urlop warto odpowiednio zaplanować sobie czas, w którym wykonasz trening w podróży, aby rozciągnąć i wzmocnić mięśnie. Przedstawiamy kilka zasad, które pomogą w wykonaniu ćwiczeń:

  1.      Każdego dnia poświęć na ćwiczenia w podróży przynajmniej 15 minut.
  2.      Zawsze jedz po treningu – dbaj przede wszystkim o dostarczanie odpowiednich protein.
  3.      Jedz śniadanie, a potem małe posiłki co 3 godziny.
  4.      Miej pod ręką zdrowe przekąski.
  5.      Trenuj intensywnie!

Na szosie możesz trenować w każdym miejscu. Kawałek lasu czy łąki pozwoli na wykonanie codziennego biegu, a przestrzeń wokół samochodu na parkingu to dobre miejsce na kilka ćwiczeń wzmacniających, niezbędne będą skłony i przysiady.

 

Improwizacja w czasie treningu

Trening w podróży wielokrotnie wymaga kreatywności. Jeśli nie wyobrażasz sobie sesji ćwiczeń bez użycia ciężarków, po przyjeździe na miejsce zorganizuj możesz je sobie zorganizować. Nie musisz w tym celu biec od razu do sklepu sportowego. Potrzebujesz jedynie dwóch butelek po napojach. Butelki możesz napełnić wodą i otrzymać świetnie ciężarki o dowolnej wadze. W pokoju hotelowym możesz z powodzeniem wykorzystać do ćwiczeń krzesło, łóżko, stolik czy duży ręcznik.

 

Gdzie ćwiczyć w podróży?

Trening w podróży można wykonywać w swoim pokoju w hotelu czy pensjonacie, a jeśli są odpowiednie warunki, także na zewnątrz – na plaży czy na łące. Trening na świeżym powietrzu w pięknym miejscu z pewnością okaże się nie tylko korzystny, ale również przyjemny. Wiele obiektów typu hotelowego udostępnia swoim gościom siłownię, a czasem basen. Warto z takiej oferty skorzystać. Można także znaleźć basen albo park wodny w najbliższej okolicy. Korzystając z kąpielisk, z pewnością znajdziemy bogatą ofertę przestrzeni sportowej, z której można korzystać grając w siatkówkę czy ćwicząc na siłowni na świeżym powietrzu.

 

Trening w podróży dla aktywnie spędzających czas

Często w miejscach noclegowych istnieje możliwość wypożyczenia roweru. To daje ogromne możliwości – od krótkiego wypadu po całym dniu zajętym służbowymi sprawami po dłuższą ciekawą wycieczkę w teren. Warto zapytać też o ofertę dla aktywnych turystów – w okolicy jest może wypożyczalnia sprzętu wodnego albo są organizowane spływy kajakowe. Jeśli natomiast lubisz się wspinać, może zainteresuje cię ścianka wspinaczkowa? Zanim wyjedziesz, warto dowiedzieć się, jaka jest oferta w okolicy, w którą się udajesz, a z pewnością wykonywanie ćwiczeń w podróży okaże się łatwiejsze i bardziej atrakcyjne. Przekonaj się!

 

MEDIFIT Marcin Ciesielski, fizjoterapia i trening

Partnerzy Medifit

Nasz partner: Catering dietetyczny Easy Fit Looker
Catering dietetyczny Easy Fit Looker
Nasz partner: Akademia Pływania Robert Jancik
Nauka pływania Robert Jancik
Nasz partner: Przedszkole Jedynka
Przedszkole Jedynka
Nasz partner: Centrum dietetyczne Monvita
Centrum dietetyczne Monvita
Rehexpert Przychodnia Ortopedyczno-Rehabilitacyjna
Rehexpert Przychodnia Ortopedyczno-Rehabilitacyjna